Człowiek przyszłości / Bicentennial Man (1999)

  • Gatunek: Melodramat Sci-Fi
  • Rok:
  • Czas trwania: 2 godz. 10 min.
  • Tytuł oryginalny: Bicentennial Man
  • Richard Martin kupuje żonie androida, by pomagał jej w domowych pracach. Szybko okazuje się, że nie jest to zwyczajny robot.

Dostępne na urządzeniach:
  • IOS
  • Android
  • Windows
  • Smart TV

Gdzie obejrzeć

Baner Zlukaj Film

Fabuła

W rok 2005 przenosimy się za sprawą Chrisa Columbusa, który reżyseruje film „Człowiek Przyszłości”. Richard Martin, odegrany przez Sama Neila, postanawia zakupić androida o imieniu Andrew, zagrany przez Robina Williamsa. Pierwsze spojrzenie ujawnia jedynie mechanicznego pomocnika do codziennych obowiązków, lecz w krótkim czasie staje się jasne, że Andrew to coś znacznie bardziej niezwykłego.

Na początku Andrew jawi się jako zwyczajny robot, spełniający domowe zadania dla rodziny Martinów. Niemniej jednak, pod wpływem interwencji ze strony Richarda, który dostrzega w nim unikalne cechy, rozpoczyna on niezwykłą metamorfozę. Jego zdolności przekraczają granice programowania, ujawniając inteligentne myślenie, subtelne poczucie humoru, a także zdolności artystyczne. Andrew staje się nie tylko niezbędnym pomocnikiem w domu, ale również czułym towarzyszem dla córki państwa Martinów.

W miarę upływu czasu, przyjaźń między Andrew a młodą dziewczynką rozwija się, stając się kluczowym elementem fabuły. Ich relacja, pełna ciepła i delikatności, ilustruje, że sztuczna inteligencja może ewoluować w coś, co przypomina ludzkie uczucia. Andrew nazywa dziewczynkę „małą panienką”, co podkreśla zarówno jego opiekę, jak i ludzką stronę jego istnienia.

Richard Martin, zdając sobie sprawę z wyjątkowych zdolności androida, wspiera go w rozwijaniu talentów. Pełni on rolę mentora dla Andrew, pomagając mu odkryć świat ludzkich emocji, sztuki i kreatywności. W wyniku tego procesu, Andrew przekształca się nie tylko w maszynę, ale w istotę posiadającą unikalną osobowość.

Wraz z rozwojem fabuły, obserwujemy, jak Andrew przechodzi przez 200 lat swojego „życia”, wprowadzając film w obszary filozoficzne i egzystencjalne. Jego głównym celem staje się uznanie przez Zgromadzenie Światowe za istotę ludzką, co rodzi pytania dotyczące natury człowieczeństwa, moralności oraz etyki związanej z sztuczną inteligencją.

W filmie Columbusa, Andrew, mimo początkowego statusu zaledwie maszyny, pragnie być uznany za człowieka. Jego rozwój staje się metaforą procesu odkrywania tożsamości i ludzkich wartości. Chris Columbus, znany z reżyserii takich filmów jak „Pani Doubtfire” i „Kevin – sam w domu”, ukazuje niezwykłą opowieść o dążeniu do człowieczeństwa przez sztuczną inteligencję.

Postać Andrew, w wykonaniu Robina Williamsa, staje się jednostką trudną do sklasyfikowania jedynie jako maszynę. Jego wspaniałe poczucie humoru, wrażliwość i zainteresowanie sztuką sprawiają, że widzowie zaczynają utożsamiać się z tą sztuczną istotą. W trakcie 200 lat swojego istnienia, Andrew próbuje zrozumieć, co oznacza być człowiekiem, co skłania go do decyzji o zwróceniu się do Zgromadzenia Światowego o uznanie go za istotę ludzką.

Film „Człowiek Przyszłości” porusza nie tylko kwestie technologicznego postępu, ale także głębsze aspekty ludzkiej egzystencji. Jest to opowieść o poszukiwaniu tożsamości, akceptacji i miłości, które nawet sztuczna inteligencja może doświadczyć. Zakończenie filmu stawia przed widzem pytanie, czy ludzkość jest gotowa zaakceptować istoty sztucznej inteligencji jako swoich równych. Czy Andrew, pomimo mechanicznych korzeni, może być uznany za człowieka?

W efekcie, „Człowiek Przyszłości” to nie tylko historia o androidzie pragnącym stać się człowiekiem, ale także refleksja nad granicami sztucznej inteligencji i ludzkiej natury. Chris Columbus, poprzez swoją reżyserię, ukazuje, że w sztucznej inteligencji istnieje coś więcej niż jedynie wykonywanie zadań. To także potencjalny rozwój emocji, relacji międzyludzkich i pragnienie bycia traktowanym jako istota świadoma. Film stanowi niezwykłe doświadczenie, skłaniające do refleksji nad przyszłością relacji między ludźmi a sztuczną inteligencją.

Baner Torrentos

Podstawowe informacje

reżyseria Chris Columbus
scenariusz Nicholas Kazan
gatunek Melodramat, Sci-Fi
produkcja Niemcy, USA
premiera 13 grudnia 1999 (Światowa)
boxoffice $87 423 861 na świecie$58 223 861 w USA$29 200 000 poza USA
budżet $100 000 000
na podstawie Isaac Asimov (powieść) (opowiadanie) / Robert Silverberg (powieść)
studio 1492 Pictures / Columbia Pictures Corporation / Laurence Mark Productions /
tytuł oryg. Bicentennial Man
inne tytuły Andrew Martin (tytuł roboczy) USA

Obsada

Aktor Postać
Andrew Martin
Portia Martin / Mała Pani Amanda Martin
Richard Martin
Rupert Burns
Galatea
Mała Pani Amanda Martin w wieku 7 lat
"Pani" Grace Martin w wieku 9 lat
Bill Feingold, adwokat Martina
Lloyd Charney
Lloyd Charney w wieku 10 lat
Dennis Mansky
Prezydent
Marjorie Bota
"Ma'am" Martin
"Pani" Grace Martin
Ksiądz
Żona Lloyda
Charles
Monica
Frank Charney
Punk na motorze
Asystentka Feingolda
Przedstawiciel Zimbabwe
Piosenkarka
Gość weselny
Ludzka głowa
Gość na przyjęciu zaręczynowym
Członkini kongresu światowego
Tancerka
Tancerz
Gość na przyjęciu
Pracownik restauracji
Dostawca robota
Dostawca robota
Pracownik restauracji
Gość weselny
Gość weselny
Gość weselny
Gość weselny
Prawodawca
Pijak
Kongresmen
Kongresmenka
Premier Kanady
Kongresmenka

Zdjęcia

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *