W kręgu miłosnych intryg i zawiłych relacji, Pedro Almodóvar snuje opowieść o pożądaniu i zdradzie w swoim filmie „Los abrazos rotos”. W świetle reflektorów ukazuje się historia Leny, uosobienia tajemniczej kobiecości, której los splata się z Mateo, mężczyzną opętanym jej urodą i wdziękiem.
Pierwsze spotkanie Leny i Mateo rozpoczyna spiralę emocji, które prowadzą ich przez labirynt miłości i zdrady. Nieświadomy, że Lena jest narzeczoną wpływowego milionera, Mateo staje się jej namiętnym kochankiem, nie zdając sobie sprawy z sekretów, jakie skrywa jego ukochana. Dla niego Lena jest jedynie ikoną piękna i niewinności, nieświadomą roli, jaką odgrywa w szachownicy miłosnych intryg.
Pod powierzchnią luksusu i pozorów kryją się jednak mroczne tajemnice. Lena, pod fasadą kurtuazji i wdzięczności wobec milionera, prowadzi podwójne życie jako ekskluzywna prostytutka. Jej romans z Mateo staje się miejscem, gdzie prawdziwa tożsamość przeplata się z zewnętrznymi maskami, a uczucia miesza z pożądaniem.
W filmie Almodóvara, miłość jest jak tango – pełna zmysłowej namiętności i niebezpiecznych zwrotów akcji. Lena i Mateo tańczą w tym labiryncie emocji, próbując rozszyfrować kroki, które prowadzą ich w nieznane. Pytanie o to, kim naprawdę jest Lena, staje się kluczem do zrozumienia ich relacji, a także do odkrycia prawdziwych motywacji i pożądań bohaterów.
Penelope Cruz i Lluis Homar wcielają się w postaci Leny i Mateo, wnosząc do filmu nie tylko aktorską finezję, ale również głębię emocji i niepewności. Ich ekranowa chemia sprawia, że widz jest wciągnięty w wir ich romansu, próbując rozszyfrować tajemnice, które skrywa każde objęcie i każde spojrzenie.
„Los abrazos rotos” to film, który przekracza granice konwencji, prowadząc widza przez labirynt ludzkich uczuć i tajemnic. W misternie splecionej opowieści o miłości, pożądaniu i zdradzie, reżyser ukazuje, że prawdziwa tożsamość często kryje się pod powierzchnią pozorów, a więzy emocjonalne są zawsze bardziej skomplikowane, niż mogłoby się wydawać.
reżyseria | Pedro Almodóvar |
scenariusz | Pedro Almodóvar |
gatunek | Thriller |
produkcja | Hiszpania |
premiera | 17 marca 2009 (Światowa) |
boxoffice | $30 991 660 na świecie$5 014 305 w USA$25 977 355 poza USA |
budżet | $18 000 000 |
dystrybucja | Gutek Film /Best Film |
studio | El Deseo S.A. (przedstawia) / Canal+ España (udział) / Instituto de Crédito Oficial (ICO) (finansowanie) / |
tytuł oryg. | Los abrazos rotos |
inne tytuły | Broken Embraces Miedzynarodowe Broken Embraces Wielka Brytania Broken Embraces USA |
Aktor | Postać |
---|---|
Penélope Cruz | Lena |
Lluís Homar | Mateo Blanco / Harry Caine |
Blanca Portillo | Judit García |
José Luis Gómez | Ernesto Martel |
Rubén Ochandiano | Ray X |
Tamar Novas | Diego |
Ángela Molina | Matka Leny |
Chus Lampreave | Sprzątaczka |
Kiti Mánver | Pani Mylene |
Lola Dueñas | Czytająca z ruchu warg |
Mariola Fuentes | Edurne |
Carmen Machi | Chon |
Kira Miró | Modelka |
Rossy de Palma | Julieta |
Alejo Sauras | Álex |
Carlos Sampedro | |
Ramón Pons | Ojciec Leny |
Coté Soler | |
Marta Aledo | Maribel |
Carlos Leal | |
Chema Ruiz | Dr Blasco |
Dani Martín | Chłopak Raya X |
Jons Pappila | |
Javi Coll | Luis |
Asier Etxeandia | Niewidomy kelner |
Juan Bautista Cucarella | |
Lyng Dyrup | |
Enrique Aparicio | |
Enrique Vargas | |
Viviana Espinoza | |
Fernando Iglesias | |
Javier Giner | Camello |
Carlos García Cambero | |
Bina Daigeler | |
Fernando Lueches | Zawzięty monter |
Karola Sánchez | Asystentka produkcji |
Agustín Almodóvar | Ogrodnik |
Esther García | |
Yuyi Beringola | Recepcjonistka Cinearte |
Sergio Díaz | Pomocnik reżysera |
Jaime Fernández-Cid Buscató | |
José Coromina | Mężczyzna wyprowadzający psa |