W kinematograficznej opowieści „Anatomia zła” (2015), wyreżyserowanej przez Jacka Bromskiego, widzowie zostaną porwani w mroczną podróż po świecie intryg, zdrady oraz mrocznych tajemnic. Główny bohater, płatny morderca znany jako „Lulek” (w tej roli Stroiński), po wielu latach spędzonych w więzieniu, opuszcza mury zakładu karnego, ale jego wolność okazuje się być jedynie preludium do nowego, niebezpiecznego rozdziału życia.
W historii pełnej zwrotów akcji, „Lulek” zostaje skonfrontowany z korumpowanym prokuratorem (w tej roli Głowacki), który kiedyś odegrał kluczową rolę w jego uwięzieniu. Propozycja, jaką dostaje od prokuratora, jest nie tylko kusząca, ale wręcz niemożliwa do odrzucenia – za znaczne honorarium, zniknięcie ze sprawozdań policyjnych i możliwość bezpiecznego wyjścia za granicę, „Lulek” ma wyeliminować szefa Centralnego Biura Śledczego.
W celu wykonania tego niebezpiecznego zadania, „Lulek” decyduje się na współpracę ze Staszkiem (Kowalczyk), byłym snajperem wydalonym z elitarnej jednostki po nieudanej misji w Afganistanie. Staszek, stając się kozłem ofiarnym tragicznych zdarzeń, podczas których cywile zginęli z ręki polskich żołnierzy, stara się odbudować swoje życie. To on staje się kluczową postacią w grze zbrodni, gdzie granice między moralnością a zemstą stają się coraz bardziej zamazane.
Wątki filmu sięgają najwyższych sfer władzy i biznesu. Komendant Centralnego Biura Śledczego staje na przeszkodzie umowie wartą miliardy dolarów, a jego likwidacja staje się niezbędna dla tajemniczych sił operujących w ukryciu. W miarę jak „Lulek” i Staszek przygotowują się do realizacji zlecenia, gęsta sieć intryg i zdrad zaczyna się rozwijać.
W miarę rozwoju fabuły ukazuje się, że Staszek zaczyna kwestionować prawdziwe intencje „Lulka”. To kulminacyjny moment, w którym przeszłość i teraźniejszość splatają się w skomplikowanej grze, a bohaterowie muszą zmierzyć się nie tylko ze swoimi wewnętrznymi demonami, ale także z nieubłaganą rzeczywistością, gdzie każdy ruch może oznaczać śmiertelne konsekwencje.
Film Jacka Bromskiego porusza nie tylko kwestie związane z przestępczością i moralnością, ale również zagłębia się w psychologię postaci, prezentując ich wewnętrzne konflikty i moralne rozterki. „Anatomia zła” to nie tylko historia o płatnym mordercy i skorumpowanym prokuratorze, ale również opowieść o poszukiwaniu sprawiedliwości, zemście i próbie zrozumienia subtelnych granic między dobrem a złem.
W miarę jak akcja filmu nabiera tempa, widzowie są wciągani w mroczny świat przestępstw, gdzie każdy jest potencjalnie podejrzany, a tajemnice układają się w labirynt, którego rozwiązanie może przynieść katastrofalne skutki. „Anatomia zła” to nie tylko kino sensacyjne, lecz także thriller psychologiczny, który dotyka istotnych aspektów ludzkiej natury i etyki.
Warto podkreślić znakomite kreacje głównych aktorów – Stroińskiego jako „Lulka” i Kowalczyka w roli Staszka. Ich złożone postaci, pełne sprzeczności i tajemnic, nadają filmowi głębokość i emocjonalne napięcie. Głowacki w roli skorumpowanego prokuratora sprawia, że widz zostaje uwikłany w sieć kłamstw i manipulacji, tworząc postać trudną do zaufania, a jednocześnie trudną do ignorowania.
„Anatomia zła” to produkcja, która trzyma widza w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty, zaskakując go zwrotami akcji i nieprzewidywalnymi momentami. Jacek Bromski stworzył intensywną i emocjonującą opowieść, która stawia trudne pytania o granice moralności i cenę sprawiedliwości. Czy zło można użyć do zwalczania zła? Czy zemsta prowadzi do oczyszczenia czy jedynie do eskalacji przemocy? Odpowiedzi na te pytania są zakodowane w „Anatomii zła”, filmie pełnym tajemnic i nieprzewidywalnych zwrotów akcji.
reżyseria | Jacek Bromski |
scenariusz | Jacek Bromski |
gatunek | Thriller |
produkcja | Polska |
premiera | 18 września 2015 (Światowa i polska premiera kinowa) |
dystrybucja | Kino Świat |
studio | Narodowy Instytut Audiowizualny (koprodukcja) / Polski Instytut Sztuki Filmowej / Telewizja Polska (koprodukcja) |
tytuł oryg. | Anatomia zła |
inne tytuły | Anatomy of Evil Miedzynarodowe |
Aktor | Postać |
---|---|
Krzysztof Stroiński | Karol Z. "Lulek" |
Marcin Kowalczyk | Sierżant Stanisław Waśko |
Michalina Olszańska | Halina |
Piotr Głowacki | Prokurator Nowak |
Andrzej Seweryn | Roman Szerepeta |
Łukasz Simlat | Oficer policji |
Ewa Kolasińska | Wiśniewska |
Spencer Gibb | Willard |
Luděk Dřízhal | Hughes |
Anna Dereszowska | Kochanka Siemiradzkiego |
Marcin Perchuć | Generał Wojciech Siemiradzki |
Krzysztof Czeczot | Andrzej Matula |
Halina Bednarz | Matka Waśki |
Magdalena Kuta | Sąsiadka "Lulka" |
Krzysztof Pyziak | Kurator "Lulka" |
Artur Krajewski | Kolega "Lulka" |
Piotr Nowak | Klient Haliny w hotelu |
Magdalena Nieć | Sekretarka ambasadora USA |
Andrzej Konopka | Pułkownik, dowódca Waśki |
Maciej Wojdyła | Żołnierz dyżurny na strzelnicy |
Katarzyna Kwiatkowska | Okulistka |
Leszek Zduń | Dziennikarz |
Adam Patejuk | Rzecznik policji |
Piotr Miazga | Policjant Kozłowski |
Elżbieta Jarosik | Klientka w warzywniaku |
Alicja Drzewiecka | Sprzedawczyni w warzywniaku |
Piotr Kaczyński | Chłopiec |
Marcel Groblewski | Chłopiec |
Robert Ostolski | Kierowca Nowaka |
Krzysztof Dutkiewicz | Spiker |
Michał Krzysztofiak | Spiker |
Anna Grabowska | Spikerka |
Roman Barański | Parkingowy |
Farnaz Hosseini | Dziennikarka afgańska |
Katarzyna Śmiechowicz | Recepcjonistka w "Hiltonie" |
Eric Stępniewski | Dziennikarz "Kuriera Szczecińskiego" |
Karolina Bąkała | Dziewczyna |
Tomasz Federczyk | Sutener |
Aldona Góralska | Sekretarka w redakcji |
Hubert Koprowicz | Snajper |
Przemysław Redkowski | Technik w "Hiltonie" |