W ziemskim bezkresie po apokaliptycznym chaosie przemierza bezlitosne pustkowie samotny wędrowiec Max (Mel Gibson), starający się przetrwać w niebezpiecznym świecie po wojnie nuklearnej. Kiedy padają ofiarą rabunku, postanawia udać się do pobliskiego miasta w poszukiwaniu uzupełnienia swoich zasobów. Tam, w gąszczu intryg, wpada w sidła podstępnej władczyni, Entity (Tina Turner), która knuje plan obalenia Master Blastera (Paul Larsson).
W Bartertown, oszałamiającym miasteczku handlowym, gdzie niemal wszystko i każdy jest dostępny w zamian za coś, Cioteczka Entity sprawuje niepodzielną władzę. Na pierwszym planie kipi arena, gdzie przeżycie zależy od brutalnej walki. Max, zobowiązany do uczestnictwa w pojedynku w Świątyni Gromu, staje się narzędziem w rękach nieubłaganie bezlitosnej Entity. To miejsce, gdzie zasada „dwóch wchodzi, jeden wychodzi” rządzi życiem mieszkańców, a nieustępliwość panuje nad etyką.
Po zaciekłej batalii na arenie Max zostaje wypchnięty za bramy Bartertown, pozostawiony samemu sobie w bezlitosnym krajobrazie pustyni. Tam, na otchłani rozległego niczego, napotyka wspólnotę dzieci, ocalałych z katastrofy samolotu. Dla nich Max staje się postacią proroczą, kapitanem, na którego oczekiwały od dawna. Zagubione dzieci, przekonane o roli Maxa jako zbawcy, decydują się przyjąć go do swojego kręgu.
W Bartertown wszystko jest na sprzedaż, ale na bezlitosnej pustyni Max dostrzega wartość ludzkiej solidarności. Zagubione dzieci, które w nim widzą wyrocznię, wprowadzają odrobinę ciepła do surowego, postapokaliptycznego świata. Max, znudzony życiem bohatera, znajduje nowy sens w trosce o tę niewielką społeczność.
Film „Mad Max pod Kopułą Gromu” stanowi trzecią odsłonę epopei, gdzie ponownie możemy podziwiać Mela Gibsona w roli głównej postaci. George Miller, wraz z George’em Ogilviem, przenosi nas do brutalnego świata po zagładzie, gdzie reguły wyznacza brutalna siła. Tina Turner, w roli nieugiętej Cioteczki Entity, doskonale ukazuje postać obsesyjnie pragnącej władzy, która dyktuje zasady w Bartertown.
Bartertown jawi się jako miejsce, gdzie etyka ustępuje miejsca egoizmowi, a każdy gotów jest zbyć się na wszystko, by przetrwać. Arena Kopuły Gromu staje się miejscem krwawej rozgrywki o życie, a los Maxa tkwi w rękach tyranki Entity. To w tym bezwzględnym miejscu Max doświadcza na własnej skórze, że nawet najbardziej nieustraszony wojownik może stać się pionkiem w grze o władzę.
Wraz z wygnaniem Maxa poza Bartertown na bezlitosną pustynię, fabuła nabiera nowego wymiaru. Spotkanie z ocalonymi dziećmi staje się punktem zwrotnym, gdzie bohater odkrywa nową siłę w relacjach społeczności. Zagubione dzieci, widząc w Maxie zbawcę, wnoszą do postapokaliptycznego świata odrobinę nadziei i ciepła.
„Mad Max pod Kopułą Gromu” nie tylko przedstawia opowieść o surowym świecie po zagładzie, lecz także rysuje portret bohatera, który w najmniej spodziewanych miejscach znajduje nowy sens życia. George Miller i George Ogilvie tworzą film, w którym uwaga skupia się nie tylko na widowiskowych scenach akcji, ale także na emocjonalnej podróży głównego bohatera. Mel Gibson jako Max, zmęczony życiem wojownika, nadaje filmowi wyjątkowego charakteru, dodając mu głębi i autentyczności.
W „Mad Max pod Kopułą Gromu” widzowie są zanurzani w brutalnym, nieprzyjaznym świecie, gdzie codziennością staje się walka o przetrwanie. Jednak to także opowieść o odnajdywaniu ludzkiej solidarności w miejscach, gdzie najmniej się jej spodziewamy. Tytułowy bohater, Max, przechodzi przez kolejne wyzwania, odkrywając, że prawdziwa siła tkwi w relacjach międzyludzkich.
reżyseria | George Miller, George Ogilvie |
scenariusz | George Miller, Terry Hayes |
gatunek | Sensacyjny, Sci-Fi |
produkcja | Australia |
premiera | 29 czerwca 1985 (Światowa) 30 grudnia 1985 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $36 230 219 w USA |
budżet | $12 305 523 |
studio | Kennedy Miller Productions |
tytuł oryg. | Mad Max Beyond Thunderdome |
inne tytuły | Mad Max 3 (tytuł roboczy) Australia Mad Max: Beyond Thunderdome Australia Mad Max III Filipiny |