W reżyserskim dziele Elliotta Lestera, „Blitz” z 2011 roku, detektywowie zmierzają ku wyścigowi z morderczym czasem w pogoni za bezwzględnym zabójcą policjantów. Sierżant Brant (wcielający się w tę postać Jason Statham) i jego współpracownik, detektyw Nash (zagrany przez Paddy’ego Considinea), stają w obliczu nieuchronnej konfrontacji z „Blitzem” (Aidan Gillen), który nie tylko sieje śmierć, ale także sprytnie korzysta z mediów, kontaktując się z dziennikarzem Haroldem Dunphy’em (w roli Davida Morrisseya), by roznieść wieść o swoich okrutnych czynach.
Opowieść filmowa, oparta na powieści Ken Bruena, układa się w napięty sposób, gdy detektywi wkraczają w mroczny labirynt zbrodni, próbując złapać niepokonanego mordercę, który działa ze zmienną i nieprzewidywalną skutecznością. W miarę jak kolejne ofiary stają się pionkami w grze Blitz’a, Brant i Nash muszą połączyć siły, by pokonać przeciwnika, którego charyzma i bezwzględność wprowadzają zamęt nie tylko w ulicach Londynu, ale również w sercach mieszkańców.
W filmie „Blitz” rytm miasta staje się symfonią chaosu, gdzie każde kroki detektywów prowadzą do kolejnego etapu dramatycznej rozgrywki. Londyn, z jego zakamarkami i pulsującym życiem nocnym, staje się nie tylko tłem dla akcji, ale wręcz współtworzy atmosferę grozy i niepokoju, gdzie każde zgiełkowe tło może skrywać śmiertelną pułapkę.
W krucjacie przeciwko Blitzowi, Brant i Nash muszą zmierzyć się nie tylko z psychopatycznym mordercą, ale także z własnymi demonami i ograniczeniami. Narracja filmowa to nie tylko historia pościgu za zbrodniarzem, ale również studium ludzkich emocji, lojalności i moralnych dylematów, które towarzyszą każdemu kroku w walce dobra ze złem.
W filmie „Blitz” czas biegnie nieubłaganie, a detektywi stają naprzeciwko nie tylko mordercy, ale także samego siebie, musząc podjąć decyzje, które mogą przesądzić o życiu i śmierci kolejnych niewinnych osób. To nie tylko film o mrocznych ulicach Londynu, ale również o ciemnościach, które skrywają się w ludzkich sercach, czekając na swoją chwilę triumfu lub zguby.
reżyseria | Elliott Lester |
scenariusz | Nathan Parker |
gatunek | Kryminał, Thriller |
produkcja | Wielka Brytania, Francja, USA |
premiera | 6 maja 2011 (Światowa) |
na podstawie | Ken Bruen (powieść) |
studio | Lionsgate (przedstawia) / Blitz Films / Current Entertainment (współudział) / |
tytuł oryg. | Blitz |
Aktor | Postać |
---|---|
Jason Statham | Brant |
Paddy Considine | Nash |
Aidan Gillen | Weiss |
Zawe Ashton | Falls |
David Morrissey | Dunlop |
Ned Dennehy | Radnor |
Mark Rylance | Roberts |
Luke Evans | Stokes |
Nicky Henson | Komisarz Brown |
Steven Harwood-Brown | Metal |
Bill Champion | Dr Leonard |
Richard Riddell | McDonald |
Ron Donachie | Cross |
Elly Fairman | Bates |
Alex Lanipekun | Młody posterunkowy |
Mark Roper | Taksówkarz |
Ranjit Krishnamma | Taksówkarz |
Nabil Elouahabi | Świadek |
Del Synnott | Simons |
Joe Dempsie | Theo Nelson |
Mickey Hughes | Puggy |
Daniel Green | Leicester |
Serge Soric | Pavel |
Gregory Finnegan | Maniak komputerowy |
David Keyes | Kumpel od narkotyków |
Taylor James | Pomocnik na siłowni |
Aldonio Danny Freitas | Gość w bluzie z kapturem |
Mens-Sana Tamakloe | Gość w bluzie z kapturem |
Michael Byrch | Gość w bluzie z kapturem |
Ralph Laurila | Gość w bluzie z kapturem |
Reece Beaumont | Gość w bluzie z kapturem |
Jack Bence | Gość w bluzie z kapturem |
Jamie Kenna | Jenkins |
Ken Bruen | Irlandzki ksiądz |
Martina Laird | Oficer sądowy |
Bill Westley | Barman w The Griffin |
Felix Scott | Barman w Wellesley |
Rupert Holliday-Evans | Pracownik pogrzebowy |
Christina Cole | Posterunkowa |
Jessica Swain | Przeklinająca dziewczyna |
Chris Wilson | Inspektor policji |
Julie Hoult | Matka Metala |
Shiden Mezghebe | Gracz w snookera |
Luke Barron | Oficer sądowy |
Ian Hughes | Pebbles |
Joanna Miller | Posterunkowa Bolt |
Mike Parish | Klient pubu |
Rishi Ghosh | Mężczyzna na siłowni |
Rebecca Eve | Klientka baru |
Des Barron | Kupujący |
John Burton | Ojciec Metala |
Taya De La Cruz | Tańcząca dziewczyna |
Amit Dhut | Sklepikarz |