W filmie „Ich seh, Ich seh” pod reżyserią Severina Fiali oraz Veroniki Franz przenosimy się w otoczenie urokliwego domku na odludziu, gdzie dwóch dziewięcioletnich chłopców, Lucas i Elias, spędza letnie wakacje. Ta historia to wyjątkowe studium psychologiczne dzieciństwa, w którym po powrocie matki po tajemniczej operacji plastycznej, ich pewność co do jej tożsamości zostaje drastycznie zachwiana.
W ciepłe, słoneczne dni, malowniczy dom położony na skraju lasu staje się miejscem, gdzie rozwija się zawiła intryga. Matka chłopców, owinięta bandażami po operacji, powraca do domu, jednak jej obecność przynosi ze sobą także niepokój i zmiany. Lucas i Elias, bliźniacy nie tylko genetycznie, ale i emocjonalnie związani, zaczynają dostrzegać coraz więcej niepokojących sygnałów, które podważają jej autentyczność.
W miarę upływu czasu, chłopcy stają się coraz bardziej przekonani, że kobieta, choć fizycznie identyczna z ich matką, nie jest nią w rzeczywistości. Jej zachowanie staje się coraz bardziej nieprzewidywalne, a dzieci muszą zmierzyć się z coraz większym niebezpieczeństwem.
„Ich seh, Ich seh” to nie tylko thriller psychologiczny, ale także głęboko poruszający portret dziecięcej niewinności, wystawionej na próbę w skrajnych warunkach. Lucas i Elias, mimo swojego młodego wieku, muszą zmierzyć się z trudnymi decyzjami i podjąć drastyczne środki, aby ochronić siebie i przywrócić spokój w swoim domu.
Wizualnie film prezentuje malowniczą wiejską scenerię, która staje się zarówno miejscem idyllicznym, jak i źródłem coraz większej izolacji dla chłopców. Las otaczający dom staje się nie tylko tłem dla wydarzeń, ale także metaforą dla emocjonalnego labiryntu, jaki muszą przejść bohaterowie.
Severin Fiala oraz Veronika Franz doskonale balansują pomiędzy budowaniem napięcia a zgłębianiem psychologicznych obszarów dziecięcej psychiki. Widzowie są wciągani w świat dwóch braci, którzy muszą stawić czoła nie tylko zewnętrznym zagrożeniom, ale także swoim wewnętrznym demonom i konfliktom.
„Ich seh, Ich seh” to film, który nie tylko trzyma w napięciu od początku do końca, ale także stawia ważne pytania o tożsamość, rodzinę i granice poznania. To intensywna podróż przez emocje i tajemnice, które kryją się pod pozornie spokojną powierzchnią życia na wsi.
reżyseria | Severin Fiala, Veronika Franz |
scenariusz | Severin Fiala, Veronika Franz |
gatunek | Horror |
produkcja | Austria |
premiera | 30 sierpnia 2014 (Światowa) 12 lutego 2016 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $2 193 474 na świecie$1 178 196 w USA$1 015 278 poza USA |
dystrybucja | Stowarzyszenie Nowe Horyzonty |
studio | Filmfonds Wien / Filmstandort Austria (FISA) / Österreichischer Rundfunk (ORF) / |
tytuł oryg. | Ich seh, Ich seh |
inne tytuły | Goodnight Mommy Miedzynarodowe Goodnight Mommy Wielka Brytania Goodnight Mommy USA Goodnight Mommy Australia Goodnight Mommy Nowa Zelandia |
Aktor | Postać |
---|---|
Lukas Schwarz | Lukas |
Elias Schwarz | Elias |
Susanne Wuest | Matka |
Hans Escher | Ksiądz |
Elfriede Schatz | Kobieta z Czerwonego Krzyża |
Karl Purker | Mężczyzna z Czerwonego Krzyża |
Georg Deliovsky | Dostawca pizzy |
Christian Steindl | Kościelny |
Christian Schatz | Rolnik |
Erwin Schmalzbauer | Bóg akordeonu |