Hannah i jej siostry / Hannah and Her Sisters (1986)

  • Gatunek: Dramat Komedia
  • Rok:
  • Czas trwania: 1 godz. 45 min.
  • Tytuł oryginalny: Hannah and Her Sisters
  • W Dniu Dziękczynienia trzy siostry zwierzają się ze swoich problemów życiowych.

Dostępne na urządzeniach:
  • IOS
  • Android
  • Windows
  • Smart TV

Gdzie obejrzeć

Baner VoD Strefa

Fabuła

W dniu Dziękczynienia, trzy siostry rozlewają swe dusze, zwierzając się z udręk życiowych. Hanna, najstarsza spośród rodzeństwa, przejawia oddanie rodzinie, miłość matczyną i triumfy scenicze. Jest nie tylko niezmiennym fundamentem swego bytu, lecz także niezłomnym filarem dla dwóch młodszych sióstr, Lee i Holly, które wciąż poszukują celu w życiu. Hanna, będąca osiowym elementem rodzinnego emocjonalnego kręgosłupa, zdaje się być niedoceniana przez innych członków rodziny.

Skonstruowany z precyzją świat Hanny ulega zniszczeniu, gdy siostry zatapiają się w subtelnej rywalizacji. Wówczas Hanna, osoba pozornie pewna siebie, doświadcza chwilowego rozeznania, odkrywając, że jej samotność i dezorientacja równoważą się z doznawanymi przez innych. W konieczności znalezienia samej siebie, musi dokonać trudnego wyboru między niezależnością od rodziny, z którą dzieli swe życie, a pragnieniem rodzinnych więzi, bez których nie wyobraża sobie egzystencji.

Lee, małżonka malarza Fredericka, staje w obliczu burzliwych okoliczności, gdy uczucia Elliota, męża Hanny, zaczynają przybierać inną postać. Holly, marząca o byciu rozpoznawalną aktorką lub cenioną pisarką, pogrąża się w depresji, a jej los splata się z historią hipochondrycznego producenta telewizyjnego, Mickey’a, byłego męża Hanny.

Film „Hannah i jej siostry”, w reżyserii Woody’ego Allena, wdziera się w głąb kłębowiska skomplikowanych relacji rodzinnych. Główną postacią jest Hanna, nie tylko piękna aktorka, ale także ideał żony, matki i siostry. Jej rola staje się kluczowym elementem harmonii rodzinnej, która jednak zaczyna się rozsypywać pod wpływem zakazanej miłości i zdrady.

Postać Hanny, mistrzowsko odgrywana przez Mii Farrow, staje się symbolem siły i delikatności jednocześnie. Jej postać przechodzi ewolucję, gdy starannie konstruowany świat ulega zachwianiu. Farrow, zmierzająca przez emocjonalny chaos, ukazuje widzowi bolesną prawdę o samotności nawet w otoczeniu kochającej rodziny.

Barbara Hershey jako Lee prezentuje fascynujący portret kobiety rozdartej wewnętrznie między lojalnością a zakazanym pragnieniem. Jej postać staje się źródłem konfliktu, który burzy spokój rodziny Hanny. Max von Sydow w roli męża Leego, Fredericka, dodaje filmowi głębokości emocjonalnej, bada trudne relacje między bohaterami.

Dianne Wiest, wcielając się w Holly, emanuje chęcią odnalezienia własnej tożsamości w zawiłym świecie sztuki. Jej postać stanowi odzwierciedlenie marzeń i frustracji współczesnej kobiety, która pragnie więcej niż rola podporządkowanej siostry. Wiest ukazuje delikatność i jednocześnie determinację postaci, która nieustannie poszukuje swojego miejsca w życiu.

Michael Caine, grający Elliota, męża Hanny, wnosi do filmu subtelność i psychologiczną złożoność. Jego postać staje się czynnikiem katalizującym zmiany w życiu rodzeństwa. Wreszcie, sam reżyser Woody Allen wciela się w postać Mickey’a, neurotycznego producenta telewizyjnego. Jego obecność wprowadza do filmu element komediowy, równoważący dramatyczny ton narracji.

„Hannah i jej siostry” to nie tylko opowieść o skomplikowanych relacjach rodzinnych, ale także głębokie spojrzenie na ludzkie pragnienia, marzenia i konsekwencje wyborów. Allen, w swoim charakterystycznym stylu, ukazuje absurdalność i tragiczność codziennego życia, rzucając jednocześnie pytania o sens istnienia, miłość i więzi rodzinne.

Scenariusz filmu, również autorstwa Allena, przemyślany i pełen subtelnych niuansów, umożliwia aktorom głębokie wniknięcie w psychologię swoich postaci. Dialogi, pozornie proste, ukrywają w sobie głębokie znaczenia, odsłaniając różnorodność uczuć, jakie towarzyszą bohaterom w ich życiowych wyborach.

Bogactwo warstw emocjonalnych w „Hannah i jej siostry” utrzymuje zainteresowanie widza przez cały czas trwania filmu. Allen demonstruje umiejętność ukazywania ludzkich namiętności, zwłaszcza tych skrywanych pod pozornie spokojną powierzchnią codziennego życia.

Doskonała reżyseria Woody’ego Allena splata się z wyjątkową muzyką, tworząc niepowtarzalną atmosferę filmu. Ścieżka dźwiękowa, stworzona przez Allena i Dicka Hymana, doskonale podkreśla emocje i nastroje w poszczególnych scenach. Muzyka staje się integralną częścią narracji, wzmacniającą jej wyrazistość i głębię.

Baner Torrentos

Podstawowe informacje

reżyseria Woody Allen
scenariusz Woody Allen
gatunek Dramat, Komedia
produkcja USA
premiera 7 lutego 1986 (Światowa)
boxoffice $40 084 041 w USA
budżet $6 400 000
studio Jack Rollins & Charles H. Joffe Productions / Orion Pictures Corporation
tytuł oryg. Hannah and Her Sisters

Obsada

Aktor Postać
Lee
April Knox
Hannah
Holly
Norma
Evan
Frederick
Elliot
Dr Wilkes
Dr Grey
Dr Smith
Dr Brooks
Norman
Bliźniak Hannah'ów
Bliźniak Hannah'ów
Gość z przekąską
Manon Lescaut
Pianista w audycji
Ojciec Flynna
Mama Mickeya
Tata Mickeya
Hostessa
Ekspert Elliotta
Krishna
Mavis
Mąż Lee
Gość na Święcie Dziękczynienia
Zespół rockowy
Gość na Święcie Dziękczynienia
Gość na Święcie Dziękczynienia
Gość na Święcie Dziękczynienia
Gość na Święcie Dziękczynienia
Gość na Święcie Dziękczynienia
Dziecko Hannah
Dziecko Hannah
Kierownik teatru
Menedżer teatru
Basista
Perkusista
Pisarz
Mickey
Ed Smythe
Dusty
Gail
Carol
Paul
Mary
Larry
Ron
Dr Abel
Gość na Święcie Dziękczynienia
David
Perkusista The 39 Steps
Wokalista The 39 Steps
Basista The 39 Steps
Gitarzysta The 39 Steps
Gitarzysta The 39 Steps

Zdjęcia

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *