Głośniej od bomb to dramat filmowy z 2015 roku w reżyserii Joachima Triera. Opowiada historię rodziny, która musi zmierzyć się ze śmiercią ukochanej matki i żony.
Trzy lata po śmierci
Trzy lata po śmierci Isabelle Reed, znakomitej fotografki wojennej, jej mąż Gene i dwaj synowie, Jonah i Conrad, wciąż nie radzą sobie z żałobą. Gene, który był dziennikarzem, poświęcił się pracy, aby zapomnieć o żonie. Jonah, starszy z synów, próbuje ułożyć sobie życie, ale wciąż odczuwa brak matki. Conrad, młodszy syn, jest wycofany i zamknięty w sobie.
Wystawa zdjęć
Właśnie wtedy zostaje zorganizowana wystawa zdjęć Isabelle. Gene postanawia, że będzie to okazja do ponownego spotkania z synami. Chce, aby mogli pożegnać się z matką i uczcić jej pamięć.
Nieznane okoliczności
Okazuje się jednak, że wystawa będzie miała dla rodziny zaskakujące konsekwencje. Artykuł towarzyszący wystawie ujawnia, że Isabelle nie zginęła w wypadku, lecz popełniła samobójstwo.
Rozbieżne wspomnienia
Ta informacja wstrząsa rodziną. Gene, Jonah i Conrad muszą zmierzyć się z nową rzeczywistością. Ich wspomnienia o Isabelle są rozbieżne. Gene pamięta ją jako kochającą żonę i matkę, która poświęciła się swojej pracy. Jonah pamięta ją jako silną i niezależną kobietę, która zawsze walczyła o to, co uważała za słuszne. Conrad pamięta ją jako odległą i nieobecną matkę, która często go opuszczała.
Każdy z nich ma inne wyobrażenia o niej
Każdy z nich ma inne wyobrażenia o niej. Każdy z nich musi odnaleźć swoje miejsce w nowej rzeczywistości.
Przełamanie pozorów
Wystawa zdjęć Isabelle jest okazją do przełamania pozorów. Rodzina musi zmierzyć się z prawdą o niej. Musi zrozumieć, że Isabelle była złożoną osobą, która nie zawsze spełniała ich oczekiwania.
Otwarty finał
Film kończy się otwartym finałem. Gene, Jonah i Conrad nadal nie potrafią pogodzić się ze śmiercią Isabelle. Muszą znaleźć własny sposób, aby poradzić sobie z żałobą i ułożyć sobie życie.
Motywy
Ocena
Głośniej od bomb to poruszający i głęboki film, który porusza ważne tematy związane z żałobą, pamięcią i relacjami rodzinnymi. Trier z wrażliwością i empatią portretuje rodzinę, która musi zmierzyć się z tragiczną stratą. Film jest dobrze zagrany i zrealizowany. Warto go zobaczyć.
Synonimy
reżyseria | Joachim Trier |
scenariusz | Joachim Trier, Eskil Vogt |
gatunek | Dramat |
produkcja | Francja, Norwegia, Dania, USA |
premiera | 18 maja 2015 (Światowa) 1 kwietnia 2016 (Polska premiera kinowa) |
dystrybucja | Aurora Films |
studio | Animal Kingdom / arte France Cinéma / Beachside Films / |
tytuł oryg. | Louder Than Bombs |
Aktor | Postać |
---|---|
Gabriel Byrne | Gene |
Isabelle Huppert | Isabelle |
Jesse Eisenberg | Jonah |
Devin Druid | Conrad |
Amy Ryan | Hannah |
Ruby Jerins | Melanie |
Megan Ketch | Amy |
David Strathairn | Richard |
Rachel Brosnahan | Erin |
Russell Posner | Kenneth |
Maryann Urbano | Kobieta z agencji |
Donna Mitchell | Kuratorka |
Harry Ford | Ralph |
Leslie Lyles | Dyrektorka |
Luke Robertson | Mężczyzna za ladą w kawiarni |
Peter Mark Kendall | Student na akademickiej imprezie |
Paul C. Kelly | Gwałciciel |
Sean Cullen | Ojciec Melanie |
Marielle Holland | Przyjaciółka Melanie |
Bridget McGarry | Przyjaciółka Melanie |
Charlie Rose | Charlie Rose |
Colin Campbell | Chłopiec w czerni |
Cristal Casellas | Zboczona nastolatka |
Adi Globus | Uczennica liceum |
Rosemary Howard | Nauczycielka |
Phoebe Jenkins | Dziecko Jonaha |
Reid Jenkins | Dziecko Jonaha |
Jessica Kent | Imprezowiczka z liceum |
Inna Muratova | Uczennica liceum |
Julian Murdoch | Młody Jonah |
Katrina E. Perkins | Kobieta na lotnisku |
Bennie Road | Parkingowy |
Shane Ryan | Młody Conrad |
Suzanne Savoy | Narratorka dokumentu |
Tioka Bernard Schluter IV | Futbolista licealista |
Sara Schrader | Bohaterskie dziecko |
Sydney Schrader | Bohaterskie dziecko |
Venus Schultheis | Miriam |
Justin Thomas | Uczeń liceum |
Christopher Tighe | Prezydent Uniwersytetu Columbia |
Steve Triebes | Edmund |
Krista Tunnell | Uczennica liceum |
Frankie Verroca | Pacjent chory na raka |