Drive My Car to japoński dramat filmowy z 2021 roku w reżyserii Ryūsuke Hamaguchiego. Film jest adaptacją opowiadania Haruki Murakamiego z 2014 roku o tym samym tytule.
Fabuła
Yūsuke Kafuku to wybitny aktor teatralny i reżyser, który wciąż nie może w pełni poradzić sobie z utratą ukochanej żony, Oto. Oto była scenarzystką i często pisała o swoim mężu, opisując jego życie i pracę. Po jej śmierci Yūsuke pogrąża się w smutku i samotności.
Pewnego dnia Yūsuke otrzymuje propozycję wyreżyserowania spektaklu Wujaszka Wanię Antona Czechowa na festiwalu teatralnym w Hiroszimie. Postanawia przyjąć propozycję, wierząc, że zmiana otoczenia pomoże mu uporać się z żałobą.
W Hiroszimie Yūsuke poznaje Misaki Watariwa, młodą kobietę, która została wyznaczona do jego prywatnego transportu. Misaki jest cicha i nieśmiała, ale Yūsuke od razu czuje się do niej przywiązany.
Wspólnie spędzają długie godziny w samochodzie, w drodze na próby i spektakle. W czasie tych rozmów Yūsuke opowiada Misaki o Oto, a Misaki dzieli się z nim swoimi własnymi doświadczeniami.
W miarę upływu czasu Yūsuke zaczyna rozumieć, że Misaki jest dla niego kimś więcej niż tylko kierowcą. Jest dla niego kimś, kto pomaga mu się otworzyć i zacząć odzyskiwać radość życia.
Motywy
Żałoba
Jednym z głównych motywów filmu jest żałoba. Yūsuke wciąż nie może pogodzić się z utratą żony. W jego życiu panuje pustka i bezsilność. Próbuje znaleźć ukojenie w pracy, ale nawet to nie przynosi mu pełnej satysfakcji.
Miłość
Film porusza również temat miłości. Yūsuke i Oto byli kochającym się małżeństwem. Ich miłość była głęboka i pełna pasji. Oto była dla Yūsuke inspiracją i oparciem. Jej śmierć była dla niego ogromną stratą.
Przyjaźń
W filmie pojawia się również motyw przyjaźni. Misaki i Yūsuke nawiązują między sobą głęboką więź. Są dla siebie oparciem i wsparciem. Misaki pomaga Yūsuke odnaleźć w sobie nadzieję i siłę do życia.
Sztuka
Sztuka również odgrywa ważną rolę w filmie. Wujek Wania Antona Czechowa to sztuka o miłości, stracie i poszukiwaniu sensu życia. Yūsuke jest pasjonatem teatru. Sztuka jest dla niego sposobem na wyrażenie siebie i nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi.
Realizm magiczny
W filmie pojawiają się elementy realizmu magicznego. Na przykład, Yūsuke w pewnym momencie zaczyna widzieć duchy swojej żony. Te wizje są dla niego sposobem na uporządkowanie swoich myśli i uczuć.
Ocena
Drive My Car to piękny i wzruszający film, który porusza ważne tematy. Film jest dobrze zrealizowany, a aktorstwo jest na wysokim poziomie. Hidetoshi Nishijima w roli Yūsuke Kafuku jest znakomity. Jego gra jest pełna emocji i wrażliwości.
Film otrzymał wiele nagród, w tym Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego. Został również doceniony przez krytyków, którzy chwalili jego piękny obraz, poruszającą historię i znakomite aktorstwo.
Podsumowanie
Drive My Car to film, który warto obejrzeć. To poruszająca historia o miłości, stracie i poszukiwaniu sensu życia. Film jest pełen pięknych obrazów i wzruszających momentów.
reżyseria | Ryûsuke Hamaguchi |
scenariusz | Ryûsuke Hamaguchi, Takamasa Oe |
gatunek | Dramat |
produkcja | Japonia |
premiera | 11 lipca 2021 (Światowa) 11 marca 2022 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $15 360 756 na świecie$2 352 240 w USA$13 008 516 poza USA |
na podstawie | Haruki Murakami (opowiadanie) |
dystrybucja | Gutek Film |
studio | Bitters End / Bungeishunju (współudział) / C&I Entertainment / |
tytuł oryg. | Drive My Car |
Aktor | Postać |
---|---|
Hidetoshi Nishijima | Yûsuke Kafuku |
Tôko Miura | Misaki Watari |
Reika Kirishima | Oto Kafuku, żona Yûsuke |
Masaki Okada | Kôshi Takatsuki |
Yoo-rim Park | Lee Yoon-a |
Dae-Young Jin | Kon Yoon-su |
Sonia Yuan | Janice Chang |
Ahn Hwitae | Ryu Jeong-eui |
Perry Dizon | Roy Lucelo |
Satoko Abe | Yuhara |
Hiroko Matsuda | Yumi Etô |
Toshiaki Inomata | Takashi Kimura |
Takako Yamamura | Kaoru Komagata |
Ryo Iwase | |
Faisal Anwar | |
Kamal Zharif | |
Massimo Biondi | |
Shôichirô Tanigawa | |
Keiko Nishi | |
Saki Suzuki | |
Joy | |
Daihachi Yoshida | |
Yoshinori Miyata | |
Takao Kin | |
Satoshi Taigi | |
Tetsuya Fukami | |
Hiro Ueno | |
Tami Maeda | |
Lee Geongem | |
Hiroshi Sumida | |
Ai Tomonaga | |
Tama Rindo | |
Kôtarô Wada | |
Kensuke Kusano |