W filmie „Anna” z 2019 roku, zręcznie zrealizowanym przez reżysera Luc Bessona, przenosimy się w świat pełen zaskakujących zwrotów akcji, gdzie główną postacią jest Anna Poliatova. Jej przeszłość, jako wczorajszej narkomanki w mrocznym moskiewskim półświatku, kontrastuje z dzisiejszą rzeczywistością, gdzie emanuje urodą i odnosi triumfy jako ceniona modelka w paryskich domach mody. Jednakże, pytanie pozostaje czy któraś z tych odsłon Anna tożsamości jest prawdziwa, czy też może kryje się coś znacznie bardziej złożonego?
Historia rozpoczyna się od retrospekcji, gdzie Anna była jeszcze uwikłana w mroczne zakamarki moskiewskiego półświatka jako narkomanka. Niemal natychmiast przenosimy się w czasie, kiedy Anna stała się prominentną postacią światowej mody, zdobywając uznanie w najbardziej ekskluzywnych paryskich domach mody. Nieznana dla wielu, Anna płynnie ukrywa swoją prawdziwą naturę pod fasadą piękna i sukcesu.
Paryski poszukiwacz talentów odnajduje Annę, wprowadzając ją do wyselekcjonowanego grona supermodelek. Niemniej jednak, to tylko maskarada, gdyż Anna posługuje się swoimi wdziękami jak niebezpieczną bronią. Jej umiejętności sprawiają, że ulegają jej zarówno potężni mężczyźni, jak i piękne kobiety. W tej intrygującej rozgrywce pozorów Anna wydaje się być nieosiągalnym punktem kulminacyjnym.
Prawdziwa fabuła zaczyna się jednak, gdy odkrywamy, że Anna jest zamieszana w konflikt dwóch potężnych światowych służb wywiadowczych. Jej zdolności stawiają ją w samym centrum tej międzynarodowej rozgrywki, gdzie dla jej mocodawców jest równie cenna, co pilnie strzeżone tajemnice, którymi dysponuje. W tej skomplikowanej szachownicy Anna zdaje sobie sprawę, że jej życie stanowi jedynie element na planszy, a zakładem są gigantyczne sekrety, które nosi w swoim wnętrzu.
Anna Poliatova nie jest jedynie banalną modelką. To niebezpieczna zabójczyni, pełniąca zadania na rzecz służb specjalnych. Jej niezwykłe umiejętności uczyniły ją jedną z najbardziej niebezpiecznych postaci w światku szpiegowskim. To jednak nie tylko walka fizyczna jest jej domeną. Anna zna tajemnice, o których zwyczajni śmiertelnicy nawet nie śnią, i jest gotowa wykorzystać je w grze o własne cele.
Film ukazuje Annę jako kobietę pełną siły, inteligencji i nieprzewidywalności. Jej postać przypomina złożoną partię szachów, w której każdy ruch jest meticulou…
reżyseria | Luc Besson |
scenariusz | Luc Besson |
gatunek | Thriller, Akcja |
produkcja | Francja |
premiera | 19 czerwca 2019 (Światowa) 28 czerwca 2019 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $30 918 726 na świecie$7 743 794 w USA$23 174 932 poza USA |
budżet | $30 000 000 |
dystrybucja | Monolith Films |
studio | Canal+ / Ciné+ / EuropaCorp / |
Aktor | Postać |
---|---|
Sasha Luss | Anna |
Helen Mirren | Olga |
Luke Evans | Alex Tchenkov |
Cillian Murphy | Lenny Miller |
Lera Abova | Maud |
Alexander Petrov | Piotr |
Nikita Pavlenko | Vlad |
Anna Krippa | Nika |
Aleksey Maslodudov | Jimmy |
Eric Godon | Vassiliev |
Ivan Franěk | Mossan |
Jean-Baptiste Puech | Samy |
Adrian Can | John |
Alison Wheeler | Dorothée |
Andrew Howard | Oleg |
Cansu Tosun | Kobieta z wypadku samochodowego |
Pauline Hoarau | Modelka Nato |
Réginal Kudiwu | Blake |
Eric Lampaert | Nato |
Jan Oliver Schroeder | Frederick |
Louise Parker | Sonia |
Sasha Beliaeva | Petra |
Greta Varlese | Renata |
Lauren de Graaf | Inge |
Mikhail Safronov | Ojciec Anny |
Maria Luss | Matka Anny |
Sergey Bachurskiy | Moskiewski taksówkarz |
Ernest Gromov | Oficer przełożony KGB |
Sergei Zharkov | Wartownik KGB |
Eduard Fliorov | Moli |
Julia Munrow | Sekretarka Vassilieva |
Jess Liaudin | Technik Olgi |
Christopher Craig | Zakładnik Piotra |
Yuriy Zavalnyouk | Moskiewski playboy |
David Coburn | Szef CIA |
James Joint | Szofer Millera |
Tonio Descanvelle | Asystent Millera |
Manuel Sinor | Binome Blake |
Gérard Graillot | Kelner w Monceau |
Laurent Ferraro | Mario |
Zac Andianas | Stylista Mario |
Aya Yabuuchi | Makijażysta Mario |
Mabô Kouyaté | Asystent Mario |
Fany Le Gac | Producentka Nato |
Noam Frost | Modelka Nato |
Jordan Dwayne | Model Nato |
Peter Lamarque | Boksujący fotograf |
Grace Hancock | Neta |
Niccolò Senni | Naukowiec w laboratorium |
Scott Thurn | Agent CIA |
Terrence Amadi | Agent CIA |
Jean-Marc Montalto | Fotograf w posiadłości |
Alexandre Majetniak | Inwigilujący agent KGB |
Toni Hristov | Inwigilujący agent KGB |
Leonid Glushchenko | Inwigilujący agent KGB |
Anthony Weber | DJ na imprezie |
Elise Lissague | Recepcjonistka agencji |
Wendy Grenier | Asystentka agencji |
Viatcheslav Ardachev | Menedżer restauracji |
Paul Lefevre | Gość restauracji |
Alain Figlarz | Cel w restauracji |
Igor Savochkin | Pomocnik Alexa |
Kamila Hovorková | 8-letnia Anna |
Nastya Sten | Anna Blonde |
Avant Strangel | Agent CIA |
Christophe Tek | Stylista |
Rupert Wynne-James | Mężczyzna w samochodzie / Mężczyzna pod prysznicem |
Tyneille Louise | Agentka CIA |
Colin Bates | Agent CIA |
Victoria Cyr | Agentka CIA |
Sophia Dunn-Walker | Gość na Tygodniu Mody |
Maxence Huet | Rosyjski strażnik |
Andre Raphael Ivanov | Agent KGB |
Travis Kerschen | Kirill |
Emmanuel Ménard | Dyplomata |
Genevieve O'Neal | Agentka CIA |
William Sciortino | Agent KGB |
Ana Andersaale | Modelka Nato |
François Girard | Kaskader |
Dmitriy Grinevich | Agent CIA |
Jason Stoneking | Agent CIA |