„W podróż przez krajobrazy kraju wyrusza dziennikarz radiowy, wraz z swym siostrzeńcem” – to proste początkowo założenie, które ukrywa w sobie głęboką treść filmu „C’mon C’mon (2021)”. Reżyser, zręcznie manewrując psychologicznymi niuansami relacji, ukazuje jak nawet najzwyklejsza podróż może być źródłem najgłębszych przeżyć.
Obraz ten to nie tylko fizyczna eskapada, ale także intymna podróż w głąb emocji i więzi rodzinnych. Główny bohater, prowadzący audycje radiowe, postanawia podjąć wyjątkową wyprawę, towarzysząc swojemu siostrzeńcowi. Ta spontaniczna decyzja staje się impulsem do ponownego odkrywania siebie nawzajem, eksplorując różnorodne krajobrazy i tereny kraju.
W filmie można dostrzec delikatność i subtelność w podejściu do relacji międzyludzkich. Nie ma tu spektakularnych zwrotów akcji czy nadmiernego dramatu. Zamiast tego reżyser skupia się na drobnych gestach, słowach i emocjach, które rzucają nowe światło na ludzkie doświadczenia.
Główny bohater, wcielony przez zdolnego aktora, wyrusza w tę podróż z determinacją, ale również z nutą niepewności. Jego postać przeżywa ewolucję wraz z kolejnymi etapami podróży, odkrywając w sobie nowe pokłady wrażliwości i empatii. Siostrzeniec staje się nie tylko towarzyszem podróży, ale również lustrzanym odbiciem, w którym odnajduje swoje własne tajemnice i pragnienia.
Krajobraz, przez który przemierzają bohaterowie, jest pełen symboliki i metafor. Każdy przystanek na ich drodze stanowi okazję do refleksji nad życiem, miłością i relacjami rodzinymi. Reżyser wykorzystuje różnorodność krajobrazów, od miejskich ulic po dzikie tereny, aby ukazać różnorodność doświadczeń i perspektyw, które tworzą ludzką egzystencję.
Dialogi w filmie stanowią istotny element, brzmiąc naturalnie i autentycznie. Reżyser unika sztuczności i nadmiernego patosu, pozwalając na swobodne rozmowy i momenty ciszy, które często przemawiają głośniej niż słowa. To w tych chwilach ciszy widzowie mogą znaleźć najwięcej emocji i refleksji.
Muzyka również odgrywa ważną rolę w „C’mon C’mon”. Delikatne dźwięki i subtelne melodie tworzą atmosferę intymności i bliskości, dodając głębi każdej scenie. Kompozycje muzyczne doskonale współgrają z obrazem, podkreślając jego emocjonalny ładunek i subtelne niuanse.
Film „C’mon C’mon” to niezwykła podróż, zarówno dla bohaterów, jak i dla widzów. To opowieść o poszukiwaniu sensu życia, odnajdywaniu siebie nawzajem i budowaniu więzi rodzinnych. Reżyser z wielką wrażliwością i empatią ukazuje ludzką naturę, pokazując, że czasem to właśnie w najdrobniejszych gestach kryje się największa siła emocjonalna.
reżyseria | Mike Mills |
scenariusz | Mike Mills |
gatunek | Dramat |
produkcja | USA |
premiera | 3 września 2021 (Światowa) 21 stycznia 2022 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $4 456 027 na świecie$1 863 674 w USA$2 592 353 poza USA |
budżet | $8 300 000 |
dystrybucja | Gutek Film |
studio | A24 |
tytuł oryg. | C'mon C'mon |
Aktor | Postać |
---|---|
Joaquin Phoenix | Johnny |
Gaby Hoffmann | Viv |
Woody Norman | Jesse |
Scoot McNairy | Paul |
Molly Webster | Roxanne |
Jaboukie Young-White | Fern |
Deborah Strang | Carol |
Sunni Patterson | Sunni |
Mary Passeri | Pielęgniarka |
Brandon Rush | Pielęgniarz na SOR |
Jenny Eliscu | Kelnerka |
Brey'on Shaw | Brey'on |
Todd D'Amour | Obserwator parady |
Beth Bartley | Obserwatorka parady |
Artrial Clark | Obserwator parady |
Eleanor Halm Simmons | Obserwatorka parady |
Keisuke Hoashi | Dr Hora |
Maximilla Lukacs | Przyjaciółka Viv |
Nancy Gell | Przyjaciółka Viv |
Gita Reddy | Dr Rao |
Mya Gonzales | Dzieciak z Detroit |
Cooper Jack Rubin | Dzieciak z Detroit |
Faith Steptore | Nauczyciel |
Mahfuzul Islam | Pracownik apteki |
Sophie Suzuki Shih | Dzieciak z Nowego Jorku |
Elaine Kagan | Sarah Klein |
Kate Adams | Przyjaciółka Viv |
Callan Farris | Dzieciak z Detroit |
Khadija Emma Neumann | Dzieciak z Detroit |
Brian Plaideau | Mężczyzna w tłumie |