Spragnieni miłości to jeden z najwybitniejszych filmów hongkońskiego reżysera Wong Kar-Waia. Opowieść o niespełnionej miłości, rozgrywająca się w Hongkongu lat 60., jest pełna melancholii, zmysłowości i poetyckiej atmosfery.
Akcja filmu rozpoczyna się w 1962 roku. Do sąsiadujących ze sobą mieszkań w ciasnej kamienicy wprowadzają się Su Chan (Maggie Cheung) i Chow Mo-Wan (Tony Leung). Oboje są w małżeństwach, ale ich partnerzy są często nieobecni z powodu pracy. Su jest sekretarką, a Chow pracuje jako redaktor w gazecie.
Mimo że Su i Chow są obcymi sobie ludźmi, szybko zaczynają się do siebie zbliżać. Wspólna izolacja, poczucie osamotnienia i ból z powodu zdrady małżonków łączą ich w nierozerwalną więź.
Kar-Wai przedstawia historię Su i Chow w sposób subtelny i wyrafinowany. Nie używa dosłowności, a jedynie sugeruje, że między bohaterami rodzi się namiętność. Przelotne spojrzenia, dotyk dłoni, niewypowiedziane pragnienia – to wszystko buduje atmosferę niepewności i napięcia, która trzyma widza w napięciu do samego końca.
Film rozgrywa się w półmrokach, co potęguje jego melancholijną atmosferę. Zaciemnione ulice, zaciszne pokoje i ciasne korytarze kamienicy stają się metaforą klaustrofobicznej rzeczywistości, w której żyją bohaterowie.
Ważnym elementem filmu jest także muzyka. Słodkie, nostalgiczne melodie podkreślają tęsknotę Su i Chow za miłością.
Spragnieni miłości to film o niezrealizowanych marzeniach i zaprzepaszczonych szansach. Opowiada o ludziach, którzy są skazani na samotność, mimo że są blisko siebie. To opowieść o miłości, która nigdy nie może się spełnić.
Film jest pełen pięknych scen, które na długo zapadają w pamięć. Na uwagę zasługują zwłaszcza:
Scena, w której Su i Chow wpatrują się w siebie w lustrze. Ich spojrzenia są pełne tęsknoty i namiętności.
Scena, w której Su i Chow tańczą w klubie. Ich taniec jest pełny pasji i emocji.
Scena, w której Su i Chow spotykają się w pokoju 2046 w hotelu. To miejsce jest dla nich symbolem ich niespełnionych marzeń.
Spragnieni miłości to film, który warto obejrzeć choć raz w życiu. To piękna i wzruszająca opowieść o miłości, która nigdy nie może się spełnić.
reżyseria | Kar-Wai Wong |
scenariusz | Kar-Wai Wong |
gatunek | Melodramat |
produkcja | Francja, Hongkong |
premiera | (Wznowienie w polskich kinach) 20 maja 2000 (Światowa) 16 lutego 2001 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $13 719 237 na świecie$2 738 980 w USA$10 980 257 poza USA |
dystrybucja | Gutek Film /Pięć Smaków |
studio | Block 2 Pictures / Jet Tone Production / Paradis Films |
tytuł oryg. | Fa yeung nin wa |
inne tytuły | In the Mood for Love Miedzynarodowe In the Mood for Love USA Beijing Summer (tytuł roboczy) Hongkong Flower Like Years (tytuł roboczy) Hongkong In the Mood for Love Hongkong |
Aktor | Postać |
---|---|
Maggie Cheung | Pani Chan (z domu Su Li-Zhen) |
Tony Chiu-Wai Leung | Chow Mo-Wan |
Ping Lam Siu | Ah-Ping |
Tung Cho 'Joe' Cheung | Mężczyzna mieszkający w apartamencie pana Koo |
Rebecca Pan | Pani Suen |
Kelly Lai Chen | Pan Ho |
Man-Lei Chan | Pan Koo |
Kam-wah Koo | |
Szu-Ying Chien | Amah |
Paulyn Sun | Pani Chow |
Roy Cheung | Pan Chan |
Po-chun Chow | |
Hsien Yu | |
Julien Carbon | Francuski turysta |
Laurent Courtiaud | Francuski reporter |
Spragnieni miłości to film z 2000 roku w reżyserii Wong Kar Waia. Akcja rozgrywa się w Hongkongu w 1962 roku. Głównymi bohaterami są Su Chan (Maggie Cheung) i Chow Mo-Wan (Tony Leung), którzy wynajmują mieszkania w tej samej kamienicy. Oboje czują się osamotnieni, ponieważ ich małżonkowie są ciągle nieobecni. Zaczynają spędzać ze sobą coraz więcej czasu, a między nimi rodzi się uczucie.
Film opowiada o niespełnionym uczuciu i pożądaniu, którego nie można zaspokoić. Reżyser ledwo sugeruje, że między bohaterami rodzi się namiętność. Film pełen jest subtelnych niedomówień, co zmusza widza, aby sam dopowiadał sobie historię. Nie ma tu dosłowności, są tylko przelotne spojrzenia, dotyk dłoni, niewypowiedziane pragnienia.
Film rozgrywa się w półmrokach - na pogrążonych w deszczu ulicach, w zaciemnionych wnętrzach taksówek i ciasnych pokojach czynszowych kamienic. Przeważają welwetowe czernie i głębokie czerwienie. Kar-Wai ogranicza przestrzeń, filmując bohaterów w bliskich planach. Ruch kamery, która koncentruje się na twarzach aktorów jest minimalny. Dzięki temu tęsknota bohaterów za miłością staje się bardziej namacalna, a poczucie niespełnienia i smutku - jeszcze silniejsze.
W Spragnionych miłości pobrzmiewa romantyczny fatalizm. Reżyser opowiada o niezrealizowanych marzeniach i zaprzepaszczonych szansach.
Oto kilka kluczowych scen z filmu:
Scena w restauracji - Su i Chow spotykają się w restauracji, aby porozmawiać o swoich małżonkach. Podczas rozmowy nawiązują ze sobą kontakt wzrokowy, który jest pełny namiętności.
Scena w kawiarni - Su i Chow siedzą w kawiarni i słuchają muzyki. Są tak pochłonięci sobą, że nie zwracają uwagi na otoczenie.
Scena w pokoju 2046 - Su i Chow spotykają się w pokoju 2046, który Chow wynajmuje w hotelu. Pokój ten staje się symbolem ich niespełnionej miłości.
Spragnieni miłości to film piękny i melancholijny. To opowieść o miłości, która nie może się spełnić. Film jest pełen subtelnych emocji i niedomówień, które zmuszają widza do refleksji.