W filmie „Zejście” reżyserowanym przez Neila Marshalla, historia rozgrywa się w malowniczych, lecz niebezpiecznych rejonach Appalachów, gdzie sześć odważnych kobiet postanawia zmierzyć się z wyzwaniem zwiedzenia podziemnych jaskiń. Sarah, niedawno doświadczona tragiczną śmiercią męża i córki, wraz z przyjaciółkami, Juno, Beth, Rebeccą, Sam i Holly, wyrusza na wyprawę mającą odciągnąć ją od cierpienia i pozwolić na nowe doznania. Jednakże, coś, co miało być niewinną eskapadą, przekształca się w koszmar, gdy zawał skalny odgradza je od drogi powrotnej.
Bez mapy, bez jedzenia, i bez nadziei na pomoc z zewnątrz, kobiety zmuszone są do szukania alternatywnego wyjścia z labiryntu jaskiń. Odkrywają jednak, że nie są same w tej mrocznej i klaustrofobicznej przestrzeni. W ciemności czają się nieznane im wcześniej istoty, które perfekcyjnie przystosowały się do życia pozbawionego światła. Te pierwotne, człekokształtne stwory, pozbawione oczu, ale uzbrojone w doskonały słuch i umiejętność wspinaczki, stają się nowym, śmiertelnym zagrożeniem dla grupy.
Sarah i jej towarzyszki, już na granicy wytrzymałości fizycznej i psychicznej, muszą zmierzyć się nie tylko z niebezpieczeństwem ze strony przyrodzenia, ale także z własnymi lękami, wątpliwościami i konfliktami wewnętrznymi. W walce o przetrwanie, muszą obudzić w sobie pierwotne instynkty walki i przeżycia, gotowe do stawienia czoła temu, co czyha w ciemnościach.
Los tych kobiet staje się symbolem nie tylko walki o fizyczne przetrwanie w brutalnym środowisku, ale także walki o przeżycie emocjonalne i psychiczne w obliczu tragedii i zagrożenia. Mimo że są poddane ekstremalnemu stresowi i napięciu, muszą także zmierzyć się z faktem, że największym zagrożeniem może być nie to, co czyha na nie w ciemnościach, ale to, co drzemie w ich własnych umysłach i sercach. Ostatecznie, „Zejście” to nie tylko opowieść o walce z zewnętrznym niebezpieczeństwem, ale także z wewnętrznymi demonami, które mogą być równie groźne, co tajemnicze stworzenia, które czyhają w jaskiniach.
reżyseria | Neil Marshall |
scenariusz | Neil Marshall |
gatunek | Horror |
produkcja | Wielka Brytania |
premiera | 11 marca 2005 (Światowa) 27 stycznia 2006 (Polska premiera kinowa) |
boxoffice | $57 051 053 na świecie$26 024 456 w USA$31 026 597 poza USA |
dystrybucja | Monolith Films |
studio | Celador Films / Northmen Productions (współudział) / Pathé |
tytuł oryg. | The Descent |
inne tytuły | Crawlspace (tytuł roboczy) Wielka Brytania The Dark (tytuł roboczy) Wielka Brytania |
Aktor | Postać |
---|---|
Shauna Macdonald | Sarah Carter |
Natalie Mendoza | Juno Kaplan |
Alex Reid | Beth |
Saskia Mulder | Rebecca |
MyAnna Buring | Sam |
Nora-Jane Noone | Holly |
Oliver Milburn | Paul |
Molly Kayll | Jessica |
Stuart Luis | Potwór |
Leslie Simpson | Potwór |
Stephen Lamb | Potwór |
Craig Conway | Potwór |
Catherine Dyson | Potwór |
Sophie Trott | Potwór |
Justin Hackney | Potwór |
Mark Cronfield | Potwór |
Julie Ellis | Potwór |
Tristan Matthiae | Potwór |
W filmie "Zejście", stworzonym przez genialnego reżysera Neila Marshalla, widzowie zostają przeniesieni w dzikie i niebezpieczne obszary Appalachów, gdzie sześć nieustraszonych kobiet postanawia zmierzyć się z wyzwaniem podziemnych jaskiń. Po tragicznej śmierci męża i córki, Sarah wraz z przyjaciółkami, Juno, Beth, Rebeccą, Sam i Holly, decyduje się na ekspedycję, która miała być ucieczką od bólu i próbą odnalezienia nowego sensu życia. Jednakże, to, co miało być po prostu przygodą, przeradza się w przerażający koszmar, gdy zawał skalny odgradza je od świata na powierzchni.
Bez mapy, bez zapasów żywności, i bez nadziei na jakąkolwiek pomoc, kobiety zmuszone są do poszukiwania alternatywnej drogi wyjścia z labiryntu jaskiń. Jednakże, szybko odkrywają, że nie są same w tej mrocznej i klaustrofobicznej przestrzeni. W ciemnościach czają się istoty zupełnie obce dla nich dotąd, które doskonale przystosowały się do życia pozbawionego światła. Te pierwotne, człekokształtne stwory, pozbawione zmysłu wzroku, ale uzbrojone w wyostrzony słuch i zdolności wspinaczkowe, stają się nowym, śmiertelnym zagrożeniem dla grupy.
Sarah i jej towarzyszki, już na granicy fizycznej i psychicznej wyczerpania, muszą zmierzyć się nie tylko z niebezpieczeństwem ze strony przyrody, ale także z własnymi demonami i wewnętrznymi konfliktami. W walce o przetrwanie, muszą wydobyć na wierzch pierwotne instynkty walki i przetrwania, gotowe stawić czoła temu, co czyha w ciemnościach.
Historia tych kobiet staje się nie tylko opowieścią o walki o fizyczne przetrwanie w brutalnym środowisku, ale także o walce o przeżycie emocjonalne i duchowe w obliczu tragedii i zagrożenia. Mimo że są narażone na ekstremalny stres i napięcie, muszą także zmierzyć się z rzeczywistością, że największym zagrożeniem może być nie to, co czyha na nie w ciemnościach, ale to, co kryje się w ich własnych umysłach i sercach. W ostatecznym rozrachunku, "Zejście" nie tylko opowiada o walce z zewnętrznym niebezpieczeństwem, ale także z wewnętrznymi demonami, które mogą być równie groźne, co tajemnicze istoty, które czyhają w mroku podziemnych korytarzy.